3 lutego 2013

Tiramisu for Valentine's Day

Witajcie!!!

tym razem mam dla Was coś pysznego!!! Myślę, że ten włoski deser jest idealny na święto zakochanych. Przygotowując go na pewno traficie do serca swojego ukochanego :). Ogólnie są dwa przepisy na wykonanie tiramisu: wersja z całym jajkiem oraz wersja z samego żółtka. Ja zawsze robiłam z całego jajka, ale zamierzam spróbować też drugiego przepisu (fajny znalazłam na serku mascarpone :) z koniakiem :D).


Składniki na 3 pucharki:
- 200g podłużnych biszkoptów,
- 250g serka mascarpone,
- 2 jajka,
- 50g cukru,
- filiżanka mocnej kawy,
- amaretto wg uznania ;),
- kakao do posypania.


1. Oddzielamy białko od żółtka. Ubijamy białko, następnie osobno żółtka z cukrem na coś a la krem.
2. Do kremu z żółtek dodajemy serek mascarpone.
3. Łączymy białka z masą z żółtek.
4. Wlewamy kawę i amaretto do podłużnego pojemnika. Zamaczamy biszkopty na krótko, wykładamy spód szklanego naczynia, następnie nakładamy krem.
5. Powtarzamy pkt. 4, czyli nakładamy drugą warstwę.



Powinno Wam wyjść coś takiego:



Ostatnim krokiem jest schłodzenie deseru w lodówce przez 2 godzinki. No może przedostatnim :P. Przed podaniem wierzch posypujemy kakaem.

SMACZNEGO!!!

P.S. Chcecie więcej takich postów??

2 komentarze:

  1. wygląda przepysznie;)!
    muszę wypróbować przepisu, bo jeszcze nic podobnego nie robiłam
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś ochoty :) Chyba też sobie zrobię :) Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz. Zapraszam do obserwowania!!!